پایگاه خبری هدهد تفرش:

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آینده باید 10 درصد از درآمد یارانه‌ها را به حوزه سلامت اختصاص دهد.

 

عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، اظهار کرد: حوزه سلامت حوزه‌ای فراگیر است که به شدت با مردم درگیر است و توجه به این حوزه باید در اولویت کاری دولت آینده قرار گیرد.

 

وی با بیان این‌که «توجه اول دولت باید به درآمد حاصل از یارانه‌ها باشد» اظهار کرد: دولت آینده باید 10 درصد این درآمدها را در حوزه سلامت منظور کند و در کنار آن به طرح پزشک خانواده که طرح بسیار مناسب و کارشناسی شده‌ای است توجه ویژه داشته باشد، اما تاکنون به دلیل وسعت، این طرح اجرایی نشده است و باید تلاش جدی برای اجرای صحیح و درست این طرح شود.

 

وی یکی از اولویت‌های دولت آینده را توجه به حضور پزشک متخصص و تجهیزات و امکانات درمانی در سراسر کشور دانست و گفت: در حال حاضر بیشتر توجه‌ها در این زمینه‌ها در شهرهای بزرگ است و فارغ‌التحصیلان نیز ترجیح می‌دهند در شهرهای بزرگ فعالیت داشته باشند در صورتی که باید طرحی ارائه شود که فارغ‌التحصیلان به صورت چرخشی در سراسر کشور فعالیت کنند تا توزیع عادلانه پزشکان در شهرستان‌ها نیز انجام شود.

 

این نماینده مجلس با اشاره به این‌که «باید شرایطی ایجاد شود تا به مباحث بهداشتی و درمانی در روستاهای کشور نگاه عمیقی شود» تصریح کرد: امروز روستاها در زمینه تجهیزات پزشکی و درمانی در شرایط مناسبی نیستند، در صورتی که اگر تجهیزات و امکانات پزشکی در مناطق محروم فراهم باشد نیاز به پزشک متخصص کمتر خواهد شد.

 

وی افزود: یکی از مسائل و مشکلات در حوزه سلامت تربیت پزشک متخصص است و در حوزه گزینش پزشکان متخصص شاهد برخی باندبازی‌ها هستیم که باید در دولت آینده به این امر نگاه ویژه‌ای شود.

 

وی یکپارچگی بیمه‌ها در کشور را مهم تلقی کرد و گفت: لازم است که طرح بیمه‌های فراگیر در کشور تصویب شود و به طور یکنواخت و عادلانه در اختیار مردم باشد و این خصوص‌سازی برداشته شود، به ویژه در بحث دارویی برای بیماران خاص که اغلب قشر پایین جامعه هستند و برای تامین هزینه درمان خود رنج زیادی را متحمل می‌شوند و باید تصمیمی اتخاذ شود که برای داروهای بیماران خاص از ارز مرجع استفاده شود، عرضه این داروها در بازار آزاد که به قیمت بسیار زیاد در اختیار مردم قرار می‌گیرد باید مدیریت شود.

 

وی تاکید کرد: دولت آینده باید بحث تجهیزات و امکانات درمانی در تمامی نقاط کشور، تربیت نیروی متخصص، بیمه‌ها و استخدام فارغ‌التحصیلان را در اولویت کاری خود قرار دهد، امروز با توجه به این‌که بسیاری از پرستارها بیکار هستند پرستارهای دیگر بیشتر از یک شیفت کار می‌کنند و این نشان از سوء مدیریت در این حوزه است که به صورت مقطعی کار می‌کنند، لازم است اقدامات اصولی و اساسی در این حوزه انجام شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:صلاحی,نماینده,تفرش,هدهد,, | 9:55 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس جهادکشاورزی تفرش از آغاز برداشت گندم دیم و آبی از مزارع این شهرستان خبرداد.
  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، محبعلي افزود: يكهزار و ۲۰۰ هكتار از مزارع تفرش زير كشت آبي و شش هزار هكتار نيز زير كشت گندم ديم قرار گرفته است.
وي اضافه كرد: ميزان برداشت گندم از مزارع شهرستان در سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.
رئيس جهادكشاورزي شهرستان تفرش اظهار كرد: به علت وارد آمدن خسارات ناشي از عدم بارندگي در ماه هاي ارديبهشت و خرداد در اين شهرستان ميزان برداشت گندم در اين شهرستان با كاهش ۳۵ درصدي مواجه شود و ميزان برداشت به ميزان هشت هزار و ۲۰۰ تن برسد.
وي ادامه داد: براي برداشت اين ميزان گندم از مزارع شهرستان ۴۲ دستگاه كمباين و دروگرهاي مختلف به كار گرفته شده است.
محبعلي افزود: به منظور كاهش خسارات آفت سن گندم، تاكنون سه هزار و ۷۵۰ هكتار از مزارع اين شهرستان سم پاشي شده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 3:55 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی گفت: حضور معنادار مردم در پای صندوق‌های رای دشمن را وادار به عقب نشینی و بار دیگر موج امید و همدلی را تقویت کرد.

خبرگزاری فارس: حضور معنادار مردم در پای صندوق‌های رای دشمن را وادار به عقب نشینی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی دانشگاه تفرش، فرهاد اسکندری در نشست مشترک صنعت و دانشگاه در تفرش اظهار داشت: حماسه سیاسی 24 خرداد عظمت و اقتدار نظام اسلامی را برای جهانیان به تصویر کشید و فصلی نوین در تداوم انقلاب رقم زد.

وی تصریح کرد: مردم همیشه در صحنه با حضور پررنگ و پر نشاط خود در انتخابات نشان دادند که عاشق ولایت و نظام هستند و برای سربلندی کشور پای کار خواهند بود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی بیان کرد: خلق حماسه اقتصادی با حماسه سیاسی عجین شده و یکی از فصول مهم برای تحقق حماسه اقتصادی تلاش مضاعف دانشگاه و صنعت و ایجاد پیوست‌های متعدد در زنجیره تولید است.

رئیس دانشگاه تفرش نیز گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای توسعه ملی و توسعه پایدار گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه است.

احمدرضا ربانی افزود: ارائه ایده‌های نو دانشگاهی در حوزه تولید و برداشتن گام‌های عملی برای تحقق ایده‌ها در عرصه صنعت است که بسترهای پویایی اقتصادی و خلق حماسه را مهیا می‌کند.

رئیس کلینیک صنعت تهران نیز در این نشست گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه وجود دارد اما باید صنعتگران و اساتید دانشگاه با تشکیل یک دفتر حقوقی با یکدیگر تعامل داشته باشند و مشکلات را بررسی کنند.

مالک نادری افزود: کلینیک صنعت و معدن باید با تعامل و همت صنایع استان و دانشگاه‌ها جایگاه اصلی خود را به دست آورد.

وی تصریح کرد: افزایش توسعه دانش تنها از طریق تعامل بین دانشگاه و صنعت میسر است و اساتید دانشگاه باید از صنایع بازدید کرده و در سایه هم افزایی دو جانبه عمل کنند.

در این نشست تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه تفرش و شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی امضا شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 
 
اراك- نماينده مردم تفرش، آشتيان و فراهان در مجلس شوراي اسلامي گفت: حضور حداكثري مردم در انتخابات استكبار جهاني را حيرت زده كرد.
 
 

عباس صلاحي شنبه ضمن قدرداني از حضور بي نظير ملت به ويژه مردم تفرش، آشتيان و فراهان در انتخابات در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: حضور گسترده مردم، مشت محكمي در دهان استكبار جهاني و خط بطلاني بر سياست هاي آنان بود.
وي ادامه داد: بدخواهان مردم و كشور از مدت ها پيش برنامه ريزي داشتند كه كسي پاي صندوق هاي اخذ راي نرود و تحريم ها با شدت تحميل شد به اين خيال كه حضور مردم كمرنگ باشد اما حضور مردم چشمگير بود.
نماينده مردم تفرش، آشتيان و فراهان در مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: مردم نشان دادند كه با تمام مشكلات اقتصادي از انقلاب و رهبري حمايت مي كنند و قدردان خون شهدا هستند و در هر جنگ نظامي، سياسي و اقتصادي دست از آرمان هاي امام راحل، مقام معظم رهبري، شهدا و انقلاب بر نمي دارند.
وي اضافه كرد: مردم ما به عشق ولايت و ميهن عزيز اسلامي پاي صندوق هاي راي آمدند و واقعا حماسه آفريدند.
عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد: حضور پرشور مردم وظيفه مسوولان كشور در اين دولت و مسوولان دولت جديد را سنگين تر مي كند.
صلاحي يادآور شد: مسوولين بايد در خدمتگزاري سر از پا نشناسند و شب و روز در خدمت مردم باشند زيرا ملت ما بهترين مردم روي زمين و بهترين امت اسلام هستند.
 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

فرماندار تفرش نتایج شمارش آرای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای این شهرستان را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: نتایج شمارش آرای انتخابات شورای شهر و روستای تفرش

بهروز اردلان‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: 35 شعبه أخذ رأی روز گذشته جمع‌آوری آرا انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را بر عهده داشتند.

وی تصریح کرد: بر اساس نتایج شمارش آرا علی لطفی با دو هزار و 491 رأی، عبدالناصر ذوالفقاری با یک‌‌هزار و 576 رأی، قدرت‌الله شاه‌علی با یک‌‌هزار و 559 رأی، علی حیدری با یک‌‌هزار و 468 رأی و حبیب عسگری با یک‌‌هزار و 464 رأی به عنوان عضو اصلی به شورای شهر تفرش راه یافتند.

فرماندار تفرش ادامه داد: حسن شفیعی با یک‌‌هزار و 426 رأی، منصوره سعیدی با یک‌‌هزار و 387 رأی و مصطفی حیدری با یک‌هزار و 340 رأی به عنوان عضو علی‌البدل این شورا انتخاب شده‌اند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:59 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

فرماندار تفرش گفت : حماسه سیاسی در تفرش با حضور پر شور مردم به بهترین شکل در جریان است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، اردلان راد افزود : حضور گسترده مردم در پاي صندوق هاي اخذ راي نشانگر پايبندي آنان به ارزش هاي اسلامي، دفاع از ولايت فقيه و ايستادگي در برابر استبكار جهاني است.
وی با بیان اینکه ۱۳ شعبه اخذ راي به صورت ثابت و ۲۲ شعبه سيار آراي مردم اين شهرستان را جمع‌آوري مي‌كنند گفت: ۷۰۰ نفرنفر كار برگزاري انتخابات در اين شهرستان را بر عهده دارند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:40 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی سرنوشت ناکامی‌های دشمنان ایران اسلامی را به نمایش خواهد گذاشت.

خبرگزاری فارس: حضور گسترده در انتخابات نمایش سرنوشت ناکامی‌های دشمنان است

عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: ملت ایران تاکنون 31 بار در انتخابات مختلف کشور شرکت داشته‌اند که با توجه به شرایط ویژه که امروز کشور با آن روبه‌روست در انتخابات فردا نیز حضوری جدی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: ملت ایران همواره ثابت کرده‌اند پیرو ولایت فقیه بوده و همیشه گوش به فرمان رهبری هستند و نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس تاکید کرد: مردم باید به مصالح نظام توجه کافی داشته و با یک همدلی و اتحاد در انتخابات شرکت کنند.

صلاحی همدلی ملت ایران در انتخابات را ‌نقطه عطفی در انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: مردم باید ثابت کنند که نسبت به اداره و سرنوشت کشور احساس مسئولیت داشته و وظیفه‌شان را به نحو احسن انجام خواهند داد.

وی گفت: امروز کشور در شرایط اقتصادی ویژه‌ای قرار دارد تحریم‌ها و مشکلات و تورم فشار بسیاری را به مردم تحمیل کرده است و رئیس جمهور باید بکوشد این مسائل را به خوبی ساماندهی کرده و برای حل مشکلات اشتغال و معیشت مردم برنامه‌ریزی کند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:6 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رییس دانشگاه تفرش از اخذ مجوز راه‌اندازی مقطع دکترای رشته مهندسی برق گرایش کنترل در این دانشگاه خبر داد.

 

دکتر احمدرضا ربانی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، ضمن اعلام این خبر، گفت: شورای گسترش وزارت علوم با راه‌اندازی رشته مهندسی برق در مقطع دکتری در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه تفرش موافقت کرد.

 

وی با بیان اینکه این رشته از سال تحصیلی 92-93 در این دانشگاه فعالیت خود را آغاز می‌کند، افزود: علاقه‌مندان به تحصیل در این رشته پس از قبولی در آزمون دکتری، از مهر ماه سال جاری مشغول به تحصیل در دانشگاه تفرش خواهند شد.

 

ربانی در خصوص ظرفیت پذیرش رشته دکتری مهندسی برق، گفت: از این تعداد فقط پنج نفر برای تحصیل در مقطع دکترای رشته برق پذیرفته خواهند شد.

 

وی همچنین از دریافت مجوز راه‌اندازی رشته تبدیل انرژی در مقطع کارشناسی این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: این دانشگاه در سال تحصیلی 92-93 برای اولین بار در رشته تبدیل انرژی دانشجو می‌پذیرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

فرماندار تفرش از ایجاد 35 شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: 35 شعبه اخذ رای در تفرش دایر می‌شود

بهروز اردلان‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در انتخابات 24 خرداد ماه 13 شعبه اخذ رای به صورت ثابت و 22 شعبه به صورت سیار آرای مردمی را جمع‌آوری می‌کنند.

وی تصریح کرد: تعداد نیروهای اجرایی انتخابات در این شهرستان 700 نفر است که این افراد مسئولیت برگزاری انتخاباتی باشکوه و سالم را بر عهده دارند.

فرماندار تفرش در ادامه با بیان اینکه برگزاری انتخابات سالم و صیانت از آرای مردم از تاکیدات مقام معظم رهبری است، افزود: مجریان انتخابات باید برای برگزاری انتخابات از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده و به خواسته‌های مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند.

اردلان‌راد افزود: انتخابات ایران مورد توجه رسانه‌های داخلی و خارجی معارض با ولایت‌فقیه و جمهوری اسلامی است و از این رو حضور پرشور مردم در انتخابات می‌تواند آنها را از رسیدن به اهداف خود برای ترسیم عدم مشارکت مردم در عرصه‌های سیاسی ناامید کند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:49 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس دانشگاه تفرش گفت:به دلیل کمبود اعتبارات در دانشگاه، بسیاری پروژه های عمرانی دانشگاه متوقف شد، خواسته ما از رئیس جمهور آینده این است که مقوله علم، عالم و دانشگاه توجه ویژه ای داشته باشد.
دکتر احمدرضا ربانی، رئیس دانشگاه تفرش در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  رئیس جمهور باید حرمت علم و عالم را نگه داشته و توجه ویژه ای نیز به آنها داشته باشد، همچنین باید بودجه کافی جهت گسترش علم به دانشگاه ها داده شود.
 
وی گفت: سال قبل و امسال به علت کمبود اعتبارات مالی، برنامه های آموزشی و پژوهشی ما تحت تاثیر قرار گرفت، توقع داریم که رئیس جمهور آینده به طور ویژه تر به دانشگاه ها توجه داشته باشد.
 
ربانی تصریح کرد: این کمبود اعتبارات در امر عمرانی دانشگاه ها تاثیرات نامطلوبی داشته و بسیاری از پروژه های عمرانی متوقف شده است.
 
رئیس دانشگاه تفرش اظهار کرد: در بحث پرداخت یارانه های مواد غذایی نیز با مشکلات زیادی مواجه شدیم و برای جبران آن از ردیف های بودجه ای دیگر، استفاده کردیم.
 
وی ادامه داد: دانشگاه ها به علت کمبود و اعتبارات به دنبال در آمدزایی هستند و این امر دقت اساتید و مسئولان را می گیرد این اعتبارات باید تامین شود تا بحث علم لطمه بیند./ح

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:17 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 
4 تن از سرپرستان دانشگاههای کشور با تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم ریاست دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، با تائيد و تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي و با حكم وزير علوم، تحقيقات و فناوري، پرويز آ‍ژيده، احمدرضا رباني، محمود سخائي و حسين محبي سرپرستان دانشگاه هاي تبريز، تفرش، نيشابور و تحصيلات تكميلي و فناوري پيشرفته كرمان به عنوان روساي اين دانشگاه ها منصوب شدند.

در بخشي از اين احکام انتصاب آمده است: امیدوارم با جلب مشاركت مسئولان استان و بهره مندي از تجارب اعضای هیات علمی و همکاران متعهد در تحقق اهداف تبييني در برنامه تقديمي به مجلس شورای اسلامی موفق و موید باشید.

وزیر علوم در اين احكام همچنین خواستار ایجاد مدیریتی هوشمندانه جهت تربیت دانش آموختگانی با روحیه قانون پذیری و نگرش ارزشی و معنوی و با گفتمانی عدالت خواهانه شده است. 
 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:24 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:


صبح امروز جلسه کار گروه غله شهرستان تفرش به ریاست بهروز اردلان راد و با حضور اعضاءدر محل فرمانداری تفرش تشکیل گردید .


اردلان راد فرماندار تفرش در جلسه کار گروه غله شهرستان اظهار کرد: هم اکنون 25 نانوایی در سطح شهر و 10 نانوایی روستایی در شهرستان با سهمیه 170 تن آرد در ماه فعالیت میکنند که با توجه به ایام تعطیل و ورود گردشگران و مسافران به شهرستان کمبود 30 تن دیگر اعلام میشود که نیازمند حمایت و پیگیری اداره غله استان میباشد.
 
علیرضا سیفی پورنماینده استانداری از کارگروه آردو نان گفت: قیمت مصوب برای خرید گندم در سطح استان هرکیلو 720تومان مصوب شده که پیش بینی میشود 8760تن گندم از سطح مزارع تفرش خریداری شود.
وی افزود:قیمت نان در استان مرکزی بدلیل نوسان بازار و پیش خرید گندم مزارع توسط بخش خصوصی و واسطه ها موجب بهم ریختگی بازار و غیر واقعی شدن قیمت ها شده است.
سیفی پور تصریح کرد:9 مرکز خرید ثابت و 6 مرکز سیار پیش بینی گردیده و امید است که 130هزار تن مصرف سرانه استان در سال 92 خریداری شود.
همچنین وحید کریمی معاون اداره غله استان مرکزی از اختصاص کد فرعی در سطح شهرستان ها برای خرید گندم خبر داد و گفت: تعاون روستا تنها شعبه و نماینده رسمی دولت برای خرید گندم از کشاورزان است.
 
  

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:47 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:


همایش نقش جوانان در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی به ریاست بهروز اردلان راد فرماندار و با حضورحمید پاکپور، مشاورومسئول کمیته جوانان ستاد انتخابات استان‌ مرکزی در محل فرمانداری تفرش برگزار گردید .


حمید پاکپور، مسئول کمیته جوانان ستاد انتخابات استان‌ مرکزی در همایش پرچمداران حماسه سیاسی در شهرستان تفرش گفت: انقلاب اسلامی ایران با کوشش و فداکاری جوانان در سطوح مختلف بپیروزی رسید و جوانان ایرانی علاوه بر تحصیل علم با مشارکت اجتماعی در مهم ترین صحنه ها حضور یافته اند.
وی مهمترین وظیفه کنونی جوانان را شرکت گسترده در انتخابات دانست و گفت: انجام انتخابات یکی از مصادیق عینی تبلور مردم سالاری دینی است.
پاکپور افزود: توجه به نقش تعیین کننده مردم در عرصه انتخابات و اجرای گفتمان استکبار ستیزی و گفتمان عدالت از مهمترین رویکردهایی است که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در این نظام تبلور یافته است.
وی حضور پررنگ مردم در عرصه مقابله با دشمن،قدرت هسته ای ایران،بیداری اسلامی و امید بخشی به دیگر کشورها و عقب نشینی دشمنان از مواضعشان را مهمترین ابعاد شرکت در انتخابات پیش رو دانست و افزود:انتخابات تنها میدانی است که نخبگان،سیاسیون و آحاد مختلف مردم و بویژه جوانان بخاطر اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران و تحول نظام متحد شده و با حضور باعث ایجاد نشاط و پویایی اجتماعی در جامعه میشوند.
پاکپور در پایان تصریح کرد:در چنین شرایطی جوانان نیز باید با هوشیاری به ویژگی های انتخابات مبتنی بر خلق حماسه سیاسی، حضور پرشور و گسترده مردم، حضور کاندیداهای با سلایق مختلف و برگزاری انتخابات سالم و انتخاب فرد اصلح توجه کنند.
این همایش‌با محوریت‌ جوانان و با هدف بررسی نقش جوانان در تحقق حماسه‌ سیاسی و اقتصادی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان تفرش برگزار شد.
 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

شاید برای بسیاری از ما، آن زمان که کودک بودیم و غوطه‌ور شدن در حساب و کتاب‌های زندگی روح‌مان را سنگین و احساس‌مان نسبت به دیگر موجودات را کمرنگ نکرده بود، شنیدن صدای گلوله‌ای که به قصد کسب لذت از شکار، در فضا می‌پیچد، ترسناک و حتی در دنیای کودکانه‌مان ظالمانه بود.

 

اما، امروز که به قول شازده کوچولوی داستان اگزوپری آدم بزرگ شد‌ه‌ایم و مثل آدم بزرگ‌ها فکر می‌کنیم و حرف می‌زنیم هم شاید بتوانیم هنوز نگران حیوانات زیبا و عموما کمیابی باشیم که به دست شکارچیان غیرمجاز و یا در فصول و مناطق شکار ممنوع کشته شده و رو به انقراض می‌روند.

 

بررسی کوتاهی در ویژگی‌های طبیعی استان مرکزی نشان می‌دهد که این استان به واسطه تنوع زیستی و آب و هوای ویژه، از جمله استان‌های کشور است که گونه‌های جانوری ویژه‌ای را در خود جای داده که برخی از آنها همچون پاژن و درنا منحصر به همین استان هستند و از همین رو، حفاظت و حفظ نسل آنها به شدت ضروری به نظر رسیده و مستلزم انجام اقدامات و تدابیری خاص است.

 

براساس این گزارش، پنج منطقه تالاب میقان اراک، بازرجان تفرش، خرقان ساوه، چالخاتون شازند و کلاهه آشتیان تحت مدیریت و حفاظت محیط زیست استان مرکزی به عنوان مناطق شکار ممنوع نام‌گذاری شده که هر یک از این مناطق شاخصه‌ی ویژه‌ای دارد.

 

در اراک، تالاب میقان با مساحتی در حدود 25 هزار هکتار از شهریور ماه پذیرای پرندگان مهاجر بویژه درناهاست که البته حضور آنها این تالاب را منحصر به فرد و این منطقه را تبدیل به منطقه شکار ممنوع کرده است.

 

در شازند، منطقه شکار ممنوع چالخاتون با مساحت بیش از 13 هزار هکتار دارای منابع آبی فصلی و دائمی است و این مهم منطقه یاد شده را به زیستگاه خاصی برای گونه‌های جانوری و گیاهی منطقه تبدیل کرده است و گونه‌های جانوری مختلفی مانند شغال، روباه، انواع عقاب، خرگوش، موش صحرایی و جانوران دیگری در این منطقه زندگی می‌کنند.

 

در آشتیان، منطقه شکار ممنوع کلاهه با بیش از 20 چشمه شرایط زیستی مناسبی را برای جانوران این حوزه ایجاد کرده و 27 گونه از 170 گونه پستانداران کشور را در خود جای داده است. مشاهده 72 گونه از 500 گونه پرندگان ایران و زندگی 49 گونه از خزندگان در این منطقه، تنوع زیستی قابل توجهی را فراهم آورده و کلاهه را به یکی از مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان مرکزی تبدیل کرده است.

 

در خنداب، منطقه شکار ممنوع پلنگاب با مساحت 27 هزار هکتار دارای زیستگاه‌های صخره‌ای، کوهستانی، تپه ماهور و دره های عمیق بوده و طیف متنوعی از حیات وحش را در خود جای داده است. در این منطقه انواع پوشش گیاهی مانند گون‌ها، گرامینه‌ها، خارشتر، آویشن، موسیر یافت می‌شود. گونه‌های جانوری متنوع این منطقه شامل قوچ، میش، گرگ، لاک پشت، انواع مارهای سمی و انواع عقاب است و وجود 50 چشمه‌ای که در این منطقه جاری است، شرایط مناسبی را برای گونه‌های موجود ایجاد کرده است.

 

 

در ساوه، منطقه خرقان با 44 هزار هکتار مساحت دارای گونه‌های گیاهی گز، گون، میخک، فراسیون، ماش وحشی، اشک، شیرین بیان، کاهو ، شنگ، کنگر بوده و از گونه‌های معروف جانوری آن می‌توان به گربه وحشی، گراز، روباه، سمور، خرگوش، قوچ و میش اشاره کرد.

 

 

 

و بالاخره آخرین منطقه شکار ممنوع استان، منطقه بازرجان تفرش است که دارای گونه‌های گیاهی و جانوری متنوعی با 25 هزار هکتار مساحت است. این مناطق علاوه بر حفاظت نیازمند مدیریت اصولی و صحیح جهت کنترل شکارچیان، بویژه شکارچیان غیرمجاز هستند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:31 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: همین که در این انتخابات مانند انتخابات گذشته حضور پرشوری داشته باشیم خود به خلق حماسه سیاسی کمک می‌کند و پشتوانه محکمی برای رییس جمهور آینده خواهد بود.

 

عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)– منطقه مرکزی، در خصوص حضور مردم در انتخابات و خلق حماسه سیاسی گفت: اینکه یک فرد به دست مردم انتخاب شود، تبعات ویژه‌ای در سطح بین المللی برای ایران دارد وعلاوه براینکه به رییس جمهور کمک می‌کند که به اهداف خود برسد، در ثبات و اقتدار کشور در سطح جهانی نیز موثر خواهد بود.

 

صلاحی تصریح کرد: مردم ما همیشه ثابت کرده‌اند که حاضر هستند و در این موقعیت که همه دنیا چشم به انتخابات ما دارد و دشمنان تلاش دارند که از هر حربه‌ای برای زیان رساندن به انقلاب و کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات استفاده کنند، مردم برخلاف هدف آنها عمل خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه این حماسه‌آفرینی کمک می‌کند که ما از این بحران عبور کنیم و دید جهانیان نیز نسبت به ما تغییر خواهد کرد افزود: امید است با درایت رییس جمهور منتخب، مشکلات در زمینه سیاست خارجی نیز برطرف شود.

 

وی با اشاره به اینکه مسئله مهم امروز پایبندی به اصول نظام جمهوری اسلامی است بیان کرد: در زمینه تبلیغات، موضوعی که همه کاندیداها باید توجه کنند رعایت اخلاق انتخاباتی است و اینکه با ارائه برنامه‌ای سالم و منطبق با واقعیت‌ها فضای آرامی را برای انتخابات ایجاد کنند.

 

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس خاطرنشان کرد: امروز مردم از طریق سابقه مدیریتی کاندیداها با آنها آشنا هستند و براساس آن می‌توانند انتخاب اصلح را انجام دهند، با مدنظر قرار دادن توانایی کاندیداها و شرایط کشور می‌توان فردی را که توانایی بیشتری دارد را به عنوان ریاست جمهور انتخاب کرد.

 

وی در پایان افزود: البته لازم است که آمار واقعی و درستی از وضعیت کشور به دور از سیاه نمایی به مردم ارائه شود تا خود مردم با در نظر گرفتن نیازها، کمبودها و همچنین فاکتورهای انتخاب اصلح، درست عمل کنند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:\hd'hi ofvd inin jtva, | 16:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان بر لزوم تمرکز رییس جمهور آینده بر مسائل اقتصادی و سیاست خارجی تاکید کرد.

 

عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه مرکزی، اظهار داشت: با توجه به نتایج اعلام شده از طرف شورای نگهبان و کاندیداهای واجد شرایط که از طیف‌های مختلفی هستند و با توجه به سابقه مدیریت این نامزدها می‌توان انتخاب صحیحی داشت.

 

وی در خصوص اولویت‌هایی که رییس جمهور آینده باید به آن توجه داشته باشد گفت: با توجه به شرایط خاص کشور از اولویت‌های کاری که رییس جمهور باید مدنظر قرار دهد توجه به مسائل اقتصادی و سیاست خارجی است و باید در این دو زمینه تمرکز و برنامه‌ای ویژه داشت.

 

صلاحی افزود: رییس جمهور باید در بازار تعادل ایجاد کند و تلاش داشته باشد تا تورم موجود در جامعه که البته مهار آن به زودی امکانپذیر نیست را رفع کند؛ این اقدام با کمک یک تیم اقتصادی قوی میسر خواهد شد، تا بتوان شرایط جامعه را به ثبات رساند، تورم را مهار کرد، معیشت مردم را تامین کرد و همچنین نابسامانی در بازار ارز را کنترل کرد.

 

وی در خصوص مسائل سیاسی گفت: در زمینه سیاسی لازم است که رئیس جمهور آینده به نحوی عمل کند که شاهد ثبات سیاسی کشور در جهان باشیم و ارتباطات بیشتری با کشورهای منطقه ای برقرار شود، به ویژه در مسئله هسته‌ای به شکلی عمل شود که اقتدار خود را در سطح جهان حفظ کنیم و همچنین بتوانیم تحریم‌ها را بشکنیم که توجه به این دو مولفه بسیار مهم است و باید کاندیداها در برنامه‌های خود به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

نماینده مردم تفرش و فراهان با بیان اینکه امروز آنچه در خصوص برنامه های کاندیدا شاهد هستیم بیشتر در حد شعار است اضافه کرد: باید برای انتخاب صحیح، سابقه و عقبه مدیریتی این افراد را رصد کنیم و برنامه‌ای که از طرف آنها ارائه می‌شود باید منطبق با واقعیت باشد، توجه به این امر ضروری است که با در نظر گرفتن شرایط جامعه برنامه ارائه شده قابلیت اجرایی داشته باشد نه اینکه شعار و وعده و وعید باشد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

هیئت بازبین نخستین جشنواره تئاتر خیابانی خرداد 18 نمایش را برای حضور در این جشنواره انتخاب کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره تئاتر خیابانی خرداد، هئیت بازبین پس از مشاهده آثار ارسالی و متقاضی شرکت در جشنواره تئاتر خیابانی خرداد در نهایت 18 نمایش را انتخاب کردند.
1-او مین انفجار نوشته حسین داودی و به کارگردانی علیرضا قاسمی از بناب
2- این یک راز نیستکاری از رسول حق شناس از پیشوا    
3-مشت کاظم نوشته مهدی پوررضیایان و به کارگردانی حسین ربیعی از ری
4- دوازه کاری از الهه پور جمشید از ایلام
5-سرباز وطن کاری از رضا منصوری از تهران    
6-مسافر نوشته نگین سرکانی و به کاگردانی فرامرز قلیچ خانی از کرج
7-دوربین انقلاب کاری از اسماعل صرامی از اصفهان
8-عطش و آتش نوشته نادره حیدریان و به کاگردانی حیدر رضایی
9-تولد کاری از میثم سرآبادانی از تفرش
10-جلال رئیسی کاری از علی محمد رادمنش از کرمان جنوبی  
11-ققنوس خاک آلود کاری از مهدی خدایی قزوین
12-این مین اون مین نیست کاری از احمد صمیمی و امین وحیدی پور از اصفهان
13-بازمانده نوشته مختار محمدی و به کارگردانی کژال راست بین مریوان
14-سور شهادت نوشته علیرضا دبیریان و به کارگردانی امین کشاورزاز تهران
15-قاب خاطرات نوشته مسعود مهرابی و به کارگردانی پروانه علی ضامنی از تهران
16-مصائب شیرین نوشته نرگس خاک کار و به کارگردانی مهدی حبیبی از ملایر  
17-روایت خرداد کاری از محسن میرزاعلی از تهران  
18-کشف حجاب کاری از رضا حیدری از تفرش و ورامین  
گفتنی است، نخستین جشنواره تئاتر خیابانی خرداد 15 تا18 خرداد ماه به دبیری سیداحسان قاضی‌زاده در استان تهران برگزار می‌شود.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 
 
 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس٬ از مطرح شدن و بررسی طرح دو فوریتی حمایت از بیماران خاص هفته بعد از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه در صحن علنی مجلس خبر داد.

عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ در مورد طرح دو فوریت حمایت از بیماران خاص٬ تصریح کرد: این طرح به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده و در برنامه پیشنهادی برای طرح در صحن علنی مجلس قرار گرفته است.

نماینده مردم تفرش٬ آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی٬ افزود: طرح دو فوریت حمایت از بیماران خاص در هفته بعد از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد و جای امیدواری دارد که با اقبال خوب نمایندگان روبرو شود.

وی با تأکید بر ضرورت اهتمام ویِژه نمایندگان به طرح حمایت از بیماران خاص٬ افزود: طی ماه‌های گذشته شاهد افزایش چندین برابری هزینه‌های درمان بیماری‌های خاص بودیم این در حالی است که هیچ حمایت بیمه‌ای از داروهای موردنیاز بیماران خاص وجود ندارد براین اساس مجلس در تلاش برای حل مشکلات این گروه از بیماران است. 

این نماینده مردم در مجلس نهم، با توجه به وضعیت اسفبار بیماران خاص، به‌طور حتم دو فوریت این طرح در هفته آینده بعد از سرکشی به حوزه‌های  انتخابیه در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

صلاحی٬ تشریح کرد: با اعلام اینکه یکی از محورهای طرح دو فوریتی حمایت از بیماران خاص و کلیوی، تعیین نقش سازمان‌های بیمه‌گر در حمایت از این بیماران است، افزود: هم‌اکنون این سازمان‌ها با وجود اظهارات مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی درباره حمایت بیمه‌ها از بیماران خاص، هیچ تعهدی نسبت به تحت پوشش قرار دادن این بیماران ندارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه هم‌اکنون تعریف مشخصی از بیماران خاص در قوانین حوزه سلامت وجود ندارد،ادامه داد: به طور حتم کاربردی شدن طرح دو فوریتی حمایت از بیماران خاص و کلیوی، نیازمند انسجام دادن این بیماران است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

اراک-خبرنگار ابتکار-يحيي،رئيس هيات مديره شركت شهركهاي صنعتي استان مركزي در مراسم افتتاح کلينيک صنعت اراک در مرکز فناوري کسب و کار شرکت شهرک‌هاي صنعتي در استان مرکزي گفت:عدم ارتقاي مؤثر ارتباط دانشگاه و صنعت از مهم‌ترين دغدغه‌هاي استان مرکزي به عنوان يک استان صنعتي بوده که با بررسي راهکارهاي موجود و به منظور تقويت اين ارتباط در استان، دانشگاه تفرش به نمايندگي از دانشگاه‌هاي استان کلينيک صنعت را به منظور ارائه خدمات و مشاوره به صنايع در ساختمان مرکزخدمات فن آوري و کسب و کار شرکت شهرکهاي صنعتي استان مرکزي راه‌اندازي کرده است.
يحيي افزود: راه اندازي کلينيک‌هاي صنعت نقطه آغازين بومي سازي تمامي فناوري‌هاي مدرن در کشور مي‌باشد و امروزه دانشگاه و صنعت در راستاي رسيدن به اهداف خود در يک موازات حرکت مي‌کنند و تنها از طريق آمارها از عملکرد يکديگر مطلع مي‌شوند و متأسفانه در طول مسير تحقق اهداف خود با يکديگر ارتباط زيادي ندارند.
رئيس هيات مديره شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان مرکزي ابراز اميدواري کرد که با راه‌اندازي اين کلينيک، شاهد همکاري بيشتر و فعاليت‌هاي مؤثر و مستمر مجموعه‌هاي دانشگاهي و صنعت استان باشيم.و جهت تحقق اين امر بر ضرورت برگزاري بازديدهاي دوره‌اي اساتيد و دانشجويان از صنايع و مديران واحدهاي صنعتي از دانشگاه‌ها تأکيد کرد.وي خاطرنشان کرد:واحدهاي صنعتي هم اکنون فناوري‌هاي خوبي در اختيار دارند اما نقص ما کمبود دانش فني است که در اين زمينه دانشگاه امکانات خوبي از جمله آزمايشگاه‌هاي مجهزي در اختيار دارد که مي‌تواند در بررسي و کنترل محصولات توليدي صنايع استان مفيد باشد.يحيي کلينيک صنعت را پل ارتباطي ميان صنعت و دانشگاه دانست و گفت: اين کلينيک مي‌توانند نيازهاي صنايع را جمع آوري کرده و در محيط دانشگاه تعريف کنند و نتايج کار را در اختيار صنايع بگذارند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

مرشد ولی‌الله ترابی سفیدآبی، داستان‌نویس، طومارنویس و نقال پرآوازه پنج دهه اخیر هنرهای نمایشی ایران در بیمارستان فیروزگر بستری شد.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق به نقل از تسنیم، مرشد ولی‌الله ترابی سفیدآبی، داستان‌نویس، طومارنویس و نقال پرآوازه پنج دهه اخیر هنرهای نمایشی ایران، در بیمارستان فیروزگر تهران بستری شد. وی پیش از این در سال‌ 86 به دلیل مشکلات کلیوی در بیمارستان هاشمی‌نژاد تهران بستری شده بود.

مرشد ترابی در سال 1315 در ده اسبی‌آب یا همان سفیدآب از توابع شهرستان تفرش در استان‌مرکزی به دنیا آمد. وی کودک بود که همراه خانواده به تهران آمد و در محله دروازه غار ساکن شدند. در تهران به مکتب رفت و خواندن و نوشتن را آموخت. پدرش تعزیه‌خوان بود و او هم از همان دوران کودکی، نقش طفلان مسلم را در نمایش‌ها بازی می‌کرد. پس از نقش دو طفلان، وی به ترتیب نقش‌های حضرت قاسم(ع)، حضرت علی‌اکبر(ع) و حضرت یوسف(ع) را خواند ولی پس از مدتی در حدود 20 سالگی، تعزیه خوانی را رها کرد و به سراغ آموختن فنون ورزش‌های رزمی قدیم چون چوب‌بازی، شمشیرزنی، پرتاب نیزه، کارد و... رفت. مدتی هم گود مقدس زورخانه، فنون کشتی قدیم و خصلت‌های جوانمردی و پهلوانی را تجربه کرد.

مرشد ولی‌الله ترابی با اجازه پدر، در حدود سال 1335، به خدمت مرشد روح‌الله شوقی نقال رفت و روایت‌های سینه به سینه نقالی را از ایشان آموخت و پس از مدتی نقالی را آرام آرام به صورت خودجوش با تمرین و ممارست در زمینه نحوه ورود شخصیت‌ها، رها کردن تیر از کمان، زدن گرز، جیغ و شیون و فریاد و دیگر حرکات نمادین آغاز کرد.

وی در حدود سال 1340 از محله دروازه غار به محله شهر ری نقل مکان نمود و در حوالی منطقه محل سکونت خود، در یک قهوه‌خانه بزرگ رسماً اجرای نقالی را شروع کرد. مرشد ترابی در سال 1353 توسط عطاالله بهمنش (از مفسران معتبر ورزشی) به عنوان نقال افتتاحیه جشن طوس انتخاب شد و بعد از آن نیز در جشنواره‌های شیراز و اصفهان و بسیاری دیگر، مقام اول نقالی را کسب کرد.

این استاد هنر نقالی و نمایش، علاوه بر تهیه و تنظیم چندین طومار نقالی، روایت‌های گوناگون شاهنامه را نیز در چندین جلد گردآوری نموده که یک جلد آن با عنوان مشکین‌نامه توسط انتشارات نمایش به چاپ رسیده است.

 

چاپ این صفحه /http://tafreshcitynews.lxb.ir/post/487/برگزاری یادواره "سبک بالان عاشق" در دانشگاه تفرش.htm">

تاريخ : برچسب:, | 15:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

یادواره سبک بالان عاشق به مناسبت اربعین شهدای گمنام دانشگاه تفرش و گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در دانشگاه تفرش برگزار شد.

 

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ربانی رییس دانشگاه تفرش در سخنانی زنده نگه داشتن یاد شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و همچنین احیا و ترویج روحیه ایثار و شهادت و فداکاری را از جمله اهداف این یادواره دانست و گفت: در شرایط فعلی که دشمن با فشار اقتصادی و هجمه‌های فرهنگی تمام توان خود را برای درهم شکستن همبستگی و به زانو درآوردن ملت بکار گرفته، تنها راه مقابله با آن، ادامه راه شهدا و ترویج فرهنگ جهاد و ایثار در ملت می‌باشد و این راه، همان راه پیروی از ولایت است.

 

در این یادواره که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تفرش برگزار شد، فرماندار، مسئولان محلی، کارکنان و دانشجویان و مردم شهید پرور شهرستان تفرش حضور داشتند.

 

همچنین در پایان این مراسم شرکت کنندگان به منظور ادای احترام بر مزار شهدای گمنام دانشگاه تفرش حضور یافتند و با قرائت فاتحه و نثار تاج گل از مقام شامخ آنان تجلیل شد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:37 | نویسنده : میثم اله وردی |