پایگاه خبری تفرش:

رئیس دانشگاه تفرش گفت: پیگیری جهت عقد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه تفرش و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال انجام است.

دکتر محمدقاسم سحاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه مرکزی، افزود: براساس مکاتبات صورت گرفته با وزارت علوم و تحقیقات کشور، فرآیند آشنایی با صندوق و نحوه‌ بهره‌وری از آن آغاز شده است.

وی در خصوص ارزیابی‌اش از جایگاه صندوق حمایت از پژوهشگران در توسعه پژوهش‌های دانشگاهی گفت: از آنجا که طرح صندوق حمایت از پژوهشگران نوپاست و هنوز شناخت کافی از آن در دانشگاه‌ها وجود ندارد، در حال حاضر نمی‌توان عملکرد این صندوق را ارزیابی کرد.

رئیس دانشگاه تفرش گفت: با اعتماد به پژوهشگر، بازار رقابت در حوزه پژوهش به گونه‌ای ایجاد خواهد شد که افراد دارای تحقیقات ارزشمند وارد مراحل بعدی می‌شوند و افرادی که موفق نشدند این اعتماد را جلب کنند خودشان را از این عرصه کنار می‌کشند.

سحاب، تصریح کرد: دانشگاه تفرش در حال پیگیری جهت عقد تفاهم‌نامه همکاری با این صندوق است و بزودی پس از امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری با "صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری" که زمینه‌های آن اماده شده، نوع حمایت‌های مورد نیاز جهت پژوهش‌ها را اعلام و تسهیلات را دریافت خواهد کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

صنایع دستی زنجان

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی،‌‌ صنایع دستی‌و گردشگری تفرش گفت: کلنگ احداث بازارچه صنایع دستی در تفرش به زمین زده می‎شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حیدری بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کلنگ زنی بازارچه اظهار داشت: بازارچه صنایع دستی روز دوشنبه مورخ 24 فروردین با حضور معاون صنایع دستی کل کشور در پارک حکیم نظامی تفرش کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: بازارچه های صنایع دستی سبب شده تا صنایع دستی به جایگاه واقعی خود دست پیدا کرده و سبب می‌شود تا کالاهای تولیدی بدون واسطه‌ با قیمت واقعی به دست مصرف کننده برسد.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی،‌‌ صنایع دستی‌و گردشگری تفرش تصریح کرد: نبود بازار فروش مناسب و مشخص برای صنایع دستی، سبب رکود این صنایع شده و وجود این بازارچه می‌تواند رونقی دوباره در صنایع دستی این خطه به وجود آورد.

حیدری با اشاره به تاثیر صنایع دستی در اقتصاد خانواده گفت: رشد این صنایع می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌های تولیدکننده نقش موثری داشته، در صورتی که این صنایع با ارزش محلی از بین بروند عواید خانواده‌ها کاهش می‌یابد.

وی افزود: صنایع دستی هویت یک ملت است از این رو باید از همه امکانات و مناسبت ها برای رونق آن بهره گیری کرد، نخستین کارکرد صنایع دستی ایجاد اشتغال است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی،‌‌ صنایع دستی‌و گردشگری تفرش تصریح کرد: با این که ایران از نظر صنایع دستی از ظرفیت بالقوه‌ای برخوردار است اما هنوز به این رشته ها به عنوان صنایع بومی توجه کافی نشده است.

حیدری با اشاره به بازارچه‎های صنایع دستی گفت: برپایی این گونه بازارچه‎ها می‌تواند فضای کسب و کار محلی و همچنین فروش این محصولات را توسعه دهد تا این هنر صنعت با رونق بیشتری روبرو شود.

وی افزود: در طول نوروز امسال حدود 40 هزار گردشگر از اماکن تاریخی، فرهنگی ،مذهبی در تفرش دیدار کردند که این آمار در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی،‌‌ صنایع دستی‌و گردشگری تفرش تصریح کرد: امامزاده محمد جد مقام معظم رهبری، موزه فرهنگ و هنر نصیر و امامزاده ابوالعلی از اماکن پر بازدید کننده نوروز امسال دانست.

حیدری با اشاره به توسعه گردشگری تفرش گفت: اجرای تبلیغات موثر و ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های گردشگری در شهرستان خواهد توانست در ماندگاری گردشگر و توسعه اقتصاد شهرستان نقش به سزایی را ایفا کند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:36 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی گفت: سالمندان گنجینه های ارزشمند و چراغ راهی برای افراد جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، دکتر بهروز رفیعی، مدیر کل بهزیستی استان مرکزی (17 فروردین) در جریان از مرکز خیریه نگهداری سالمندان بانو نسیبه تفرش گفت: سالمندان کوله باری از تجربه و گنجینه های ارزشمندی برای جامعه هستند که باید از تجربیات این عزیزان بهترین استفاده را برد.

وی با اشاره به اینکه سالمندان چشم انتظار دیدار فرزندان و دلجویی از آنان هستند، اظهار کرد: همه باید به این گنجینه های ارزشمند احترام گذارند.

دکتر رفیعی در بخش دیگری از  سخنانش حضور در کنار سالمندان را توفیقی الهی دانست و بیان کرد: بردولت و بر مردم و بر همه و همه فرض است که برای توجه به سالمندان و آسیب دیدگان با همه امکانات و با همه وجود خدمت کنیم.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی خدمت به سالمندان و نیازمندان کاری خیر و خداپسندانه دانست و اظهار کرد: مطمئناً این خدمت ویژه و برتر شما در مرکز نگهداری سالمندان و این عزیزان که تحت عنوان مددجو شما امروز سرپرستی آنها را برعهده دارید کار بسیار ارزشمندی است که خیرات و برکات فراوانی در این مسیر وجود دارد.

وی با بیان اینکه بهزیستی نهادی است که در راستای رسیدن به اهداف خود وظایفی سنگینی را بر دوش دارد، ادامه داد: ارائه خدمات به جامعه هدف با همت و پشتکار مسئولین و مددکاران ساعی و دلسوز بهزیستی محقق می شود.

دکتر رفیعی همچنین به وسعت و مشکلات جامعه هدف بهزیستی اشاره کرد و گفت: فعالیت های بهزیستی به جامعه هدف خود خدماتی ارزشمند است که باید با الگو گرفتن از افراد خیّر مسیر راه را شناخت و در مسیر معنوی خدمت به افراد نیازمند گام برداشت.

این مقام مسئول ادامه داد: بامشارکت خیّرین دراستان است که مراکز بسیار مجهز و تخصصی چون سالمندان و مرکز نگهداری معلولین  راه اندازی شده است و فعالیت می کنند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

کتابخانه دیجیتال 

رئیس کتابخانه‌های عمومی تفرش گفت: در حال حاضر در شهرستان تفرش تنها یک کتابخانه عمومی وجود دارد و می‎طلبد که تعداد این‌گونه کتابخانه‏‌ها افزایش یابد.

مهدی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به تنها کتابخانه عمومی تفرش اظهار داشت: تنها کتابخانه عمومی شهرستان تفرش، کتابخانه پرفسور حسابی است که قدمتی 50 ساله دارد.

وی افزود: میزان سرانه مطالعه را باید در رفتار جامعه دید، فرهنگ پایه جامعه است و بهترین ابزار فرهنگ کتاب است، وجود کتابخانه‏‎های دولتی می‎تواند سبب افزایش انگیزه برای مطالعه کتاب باشد و باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای افزایش سرانه مطالعه و تشویق مردم به کتابخوانی استفاده کرد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی تفرش تصریح کرد: برخی از آمارها حاکی از وضعیت نامطلوب سرانه مطالعه است که باید به این امر توجه جدی شود و توسعه فرهنگ کتابخوانی با برنامه‌ریزی‌های کاربردی و عمیق در دستور کار قرار گیرد.

جعفری با اشاره به وضعیت شاخص کتابخانه‌های عمومی تفرش گفت: در شهرستان تفرش یک باب کتابخانه عمومی وجود دارد که در سال 1342 تاسیس شده و با قدمتی 50 ساله، تنها کتابخانه عمومی شهرستان است.

وی افزود: کتابخانه عمومی تفرش، 725 متر مربع، زیربنای داشته و تجهیزات آن شامل 90 صندلی، 6 رایانه، 32 هزار و 860 جلد کتاب است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی تفرش تصریح کرد: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی تفرش تا پایان بهمن ماه 93 را 1 هزار و 557 نفر بوده که تعداد مراجعه کنندگان به کتابخانه‌های عمومی در 11 ماه نخست سال گذشته 37 هزار و 190 نفر بوده که این تعداد 12 هزار و 800 جلد کتاب به امانت برده‌اند.

جعفری با اشاره به اهمیت وجود ‌عمومی گفت: یکی از اقدامات برای افزایش سرانه مطالعه تسهیل در دسترسی به کتاب است و در همین راستا کتابخانه‌های عمومی نقش بسیار مهمی دارند.

وی افزود: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفرش 3 نفر پرسنل دارد که در دو شیفت آماده خدمت رسانی به مراجعان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی هستند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفرش تصریح کرد: در حال حاضر 18 ایستگاه مطالعه در سطح شهر تفرش و در مراکز مختلف درمانی، آموزشی، فرهنگی، مجتمع های مسکونی و پایانه مسافربری تعبیه شده که طبق مصوبه شورای اداری استان، از ابتدای سال 94 مشترکان و متقاضیان باید حق اشتراک سالیانه برای دریافت خدمات ایستگاه مطالعه بپردازند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 6:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی عملکرد تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات لوزان را قابل تحسین دانست و گفت: ارزشهای جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات به خوبی حفظ شد.

 

عباس صلاحی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات لوزان که حدود 9 روز به طول انجامید بسیار مقتدرانه در مقابل شش قدرت برتر اقتصادی و نظامی دنیا ایستادگی کردند و موفق به کسب دستاوردهای بی نظیری در این مذاکرات شدند.

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات لوزان نه تنها از خط قرمز جمهوری اسلامی عبور نکردند بلکه با صبر و شکیبایی منحصر به فردی توانستند امتیازات خوبی را برای ملت به ارمغان بیاورند که این مهم قابل تقدیر است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشارکت ایران در همکاری های بین المللی در حوزه انرژی هسته ای صلح آمیز که می تواند شامل ساخت نیروگاه های هسته ای و رآکتورهای تحقیقاتی شود یک دستاورد بی نظیر از سوی تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات لوزان بود که همه باید قدر این دستاورد مهم را بدانند.

وی خاطرنشان کرد: لغو تحریم های اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا و ایالات متحده نیز نیز دستاوردهای بسیار ارزشمندی از سوی تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات لوزان است.

صلاحی اظهار کرد: ملت ایران باید بداند که زحمات دولتمردان و مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه در راستای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است بنابراین همه باید قدر دان تلاش های شبانه روزی تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات لوزان باشند.

وی حمایت از دولت را حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: مردم باید همواره پشتیبان و حامی دولت باشند چرا که همه فعالیت های دولت تدبیر و امید در دوسال گذشته در راستای ارزشهای انقلاب اسلامی، آرمان های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری بوده است.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی لغو شش قطعنامه سازمان ملل به نفع جمهوری اسلامی را یک پیروزی ارزشمند از سوی مسوول سیاست خارجی دولت تدبیر و امید دانست و گفت: این پیروزی تیم مذاکره کننده ایرانی اقتدار ایران اسلامی را به همه دنیا نشان داد.

وی در خصوص نامگذاری سال جاری با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری نیز گفت: همدلی ها و همزبانی های دولت و ملت عامل تقویت امنیت و آرامش و ارتقای توان در امور اجرایی ، فکری و پژوهشی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری همواره گره گشای مشکلات جامعه در شرایط خاص بوده است بنابراین مردم و مسوولان باید دست به دست یکدیگر داده و با تمام وجود و در راه تحقق شعار سال جاری تلاش کنند.

تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران از ششم فروردین ماه جاری در لوزان با نمایندگان 1+5 مذاکرات هسته ای خود را از سر گرفت که این مذاکرات تا بامداد 13 فرودین ماه جاری به طول انجامید و در پایان آن بیانیه ای قرائت شد که نشان دهنده توافق دوطرف در زمینه های مختلف است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مردم نقاط مختلف استان مرکزی سیزدهمین روز بهار به آغوش طبیعت رفتند و این روز را در کوهپایه ها، دشت ها، باغ ها ، پارکهای جنگلی، بوستانهای شهری و محوطه آستان مقدس امامزاده گان این استان سپری کردند.

 

مرد و زن و پیر و جوان مناطق شهری و روستایی استان مرکزی در دسته ها و گروههای چند نفری به همراه خانواده و اقوام و خویشاوندان خود به دامن طبیعت شتافتند و آخرین روز تعطیلات نوروزی را با خوشحالی در کنار یکدیگر سپری کردند..

مردم به صورت گروهی و گاه چند خانواده با هم رهسپار طبیعیت شدند و و بزرگترها نیز یکی غذای ظهر را آماده کرده و دیگری نیز بساط اش رشته عصرانه را با خود به همراه دارد جوان ترها نیز ر حالی که به خوردن انواع آجیل مشغول هستند در خصوص بازی های گروهی به خصوص الک دولک صحبت می کنند.

اغلب خانواده ها از اوایل صبح چادرهای خود را در دامن طبیعت و پارک های اطراف اراک برافراشته بودند تا بتوانند از لحظه لحظه طبیعت دل انگیز بهاری در آخرین روز تعطیلات استفاده کنند.

همچنین در این روز مردم موحد و مومن استان مرکزی در اطراف امامزاده ها و اماکن مذهبی اردو زده و ضمن زیارت قبور مطهر امامزادگان واجب التعظیم از طبیعت بهاری نیز بهره لازم را می برند.

به شوق فرا رسیدن روز سیزده بدر به عنوان میراث کهن ایران زمین، کوهها و دشتها نیز سرمست از بوی عطر بهاری هستند و لاله های واژگون، چلچله های خانه دوست، با طراوت، شور و شعف بی همتا ، به امید ساختن راهی نو از دل دشت ها و دامنه های کوه ها شکفته شده اند.

مردم استان مرکزی در این روز با حضور در طبیعت برای فعالیت در سال جدید خود را مهیا می کنند و با الهام گرفتن از نو شدن درختان و گل و گیاهان طبیعت، با روحیه ای تازه برای فعالیت در سال جدید آماده می شوند.

دره گردو، پارک کلاله، پارک شهید باهنر، دامنه کوه های مودر، ارتفاعات روستاهای گیلی، رودباران و کاروانسرا، تالاب میقان و باغ های روستاهای حسین آباد، بغدادی، هزاوه، مرزیجران، ساقی ، چقا و دربند مهمترین نقاطی است که مردم کلانشهر اراک برای گذراندن روز 13 فرودین و جشن روز طبیعت انتخاب کرده اند.

مردم شهرستان های آشتیان، فراهان و تفرش نیز با حضور در گردشگاه هایی از قبیل آستان مقدس امامزاده بی بی فاطمه صغری روستای سیاوشان آشتیان، آستان مقدس امامزاده مشهد ذلف آباد فراهان و باغ ها و ارتفاعات روستاهای بازرجان، کبوران و کهک تفرش روز 13 فروردین را جشن گرفتند.

مردم شهرستان خمین نیز جشن سیزده بدر را در کنار آستان مقدس امامزاده ریحان، کوه بوجه، رودخانه خمین موسوم به لعل بار یا انار بار، کوه الوند روستای لکان و چشمه بیشه در خرمدشت و چشمه نازی در روستای نازی جشن گرفتند.

مردم شهرستان های ساوه و زرندیه نیز با حضور در تپه گبری الویری، آستان مقدس امامزادگان محمد باقر و احمد باقر(ع)، یخچال مهدی آباد، کاروانسرا های شاه عباسی، قیز قلعه، حاشیه سد الغدیر و آستان مقدس امامزاده سید اسحاق آیین روز سیزده بدر را برگزار کردند.

آستان مقدس امامزادگان سلیمان(ع)، یحیی(ع)، بی بی زبیده خاتون، غار نخجیر، روستای واران، آبگرم و سرچشمه محلات نیز مهمترین نقاطی بود که مردم شهرستان های محلات و دلیجان آیین روز طبیعت را در آن نقاط برگزار کردند.

مردم شهرستان های خنداب و کمیجان نیز با حضور در باغ ها و ارتفاعات این شهرستان همگام با دیگر مردم استان مرکزی روز طبیعت را جشن گرفتند.

مردم شهرستان شازند نیز برای جشن سیزده بدر آستان مقدس آمامزاد سهل ابن علی(ع) شهر آستانه ،منطقه گردشگری پنجعلی و سراب عباس باد را انتخاب کرده بودند.

دراین روز بازی های بومی و محلی نیزتوسط مردم ازجمله الک دولک، هفت سنگ، تنور گرمه، کمربندبازی، قیش بازی، زو(کبدی)، لنگی (الختر)، کلاه پران، کوشک، کوشک ملاقی، دست به چاله، کشتی محلی و دستمال بازی انجام می شود.

پخت غذاهای سنتی به ویژه آش های محلی، سپردن سبزه عید به آب، گره زدن به سبزه برای رسیدن به آرزوها به ویژه ازدواج دختران جوان، انداختن هفت سنگ به آب برای دوری از بلا و خوردن ناهار در روی پشت بام از دیگر برنامه های مردم استان مرکزی در روز سیزده بدر است.

حفظ منابع طبیعی، پاک نگهداشتن فضاهای سبز شهر و حاشیه شهرها، نریختن زباله در طبیعت، روشن نکردن آتش پای درختان و اطمینان یافتن از خاموش شدن کامل آتش در فضای بازی از توصیه های منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست به شهروندان است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:28 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانده انتظامي شهرستان تفرش استان مركزي از توقيف يكدستگاه خودروي سواري پژو 206 با بيش از 16ميليون ريال جريمه خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرگرد " سيروس دالوند" با اعلام اين خبر گفت: مأموران راهنمايي و رانندگي به هنگام طرح کنترل خودروهاي عبوري و مبارزه با متخلفين ترافيكي در سطح خيابان هاي شهر تفرش، يک دستگاه سواري پژو 206 متخلف را شناسايي و متوقف کردند.

سرگرد دالوند در ادامه گفت: ماموران پس از بررسي سوابق و تخلفات خودرو، از جريمه بيش از 16ميليون ريال آن مطلع شدند،به همين جهت خودروتوقيف وبه پاركينگ انتقال داده شد.

اين مقام انتظامي بيان داشت: در اجراي طرح هاي ترافيکي ، برخورد با متخلفان رانندگي وسهولت در آمدو شد همشهريان در سطح معابر و خيابانهاي شهر،اقدامات ارزنده اي با تلاش و جديت پليس راهور در تعطيلات نوروز سال 94 انجام شده است.

وي درپايان اظهار داشت :با شناخت و رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي ، زمينه آرامش و آسايش خود و ديگر شهروندان را فراهم سازيد. هوشياري ، احتياط، دقت ، صبر وحوصله و رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي ، نشأت گرفته از ظرفيت روحي و عقلي شماست، مردم مي توانند هر گونه تخلف از قوانين را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:24 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

با حضور سرپرست استانداری مرکزی مسائل و مشکلات شهرستان های آشتیان، تفرش و فراهان مورد بررسی قرار گرفت
 

در دیدار حسن بیگی با صلاحی نماینده مردم شهرستان های آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی، مسایل و مشکلات حوزه انتخابیه این شهرستان ها مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،  حسن بیگی سرپرست استانداری مرکزی در این دیدار شهرستان های آشتیان، تفرش و فراهان را از شهرستان های مهم استان مرکزی برشمرد و گفت: در برنامه ریزی ها باید به این شهرستان ها توجه ویژه ای شود.
مهمترین محورهای مورد بحث در  این دیدار بررسی مشکلات روستایی، جاده ها  و حوزه بهداشت و درمان بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: خدمات بشر دوستانه و تسکین آلام و آسیب مردم، مصداق بارز همدلی و همزبانی و ظرفیت منحصر به فرد در حوزه اجتماعی است.

 

عباس صلاحی روز پنج شنبه در جریان بازدید از پایگاه های ایمنی و سلامت، امداد و نجات جاده ای و کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان افزود:یکی از ماموریت های اصلی تشکل های مردم نهاد و ارگان های خیریه و مردمی باید در سال جدید نزدیک کردن لایه ها و طبقه های مختلف جامعه به همدیگر و هدایت سرمایه های معنوی و مادی در راستای برنامه های دولت باشد.

وی اظهار کرد: هلال احمر به عنوان نهادی مردمی توانسته اقدامات موثری را در تقویت پیوند های اجتماعی و حل مشکلات اقشار مختلف به ویژه آسیب دیدگان داشته باشد.

وی بیان کرد: خدماتی که این جمعیت به مردم ارایه می دهد تخصصی و اثرگذار است و این مهم باید روز به روز جدی تر دنبال شود.

نماینده مردم شهرستان های تفرش، آشتیان، و فراهان ادامه داد: نیروهای فعال جمعیت هلال احمر در ایام نوروز دور از خانواده ها در پایگاه های جاده ای و شهری به مردم خدمات رسانی می کنند که تسری این روحیه و رفتار به لایه های اجتماعی می تواند نیروی عظیمی را پیشبرد امور و گره گشایی از مشکلات ایجاد کند.

وی عنوان کرد: توسعه پایدار نیازمند تقویت همدلی اقشار مختلف جامعه است و توجه به این مهم امری ضروری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز در جریان بازدید از این پایگاه ها گفت: در اجرای طرح نوروزی امسال این جمعیت بیش از دو هزار نفر روز فعالیت دارند.

مرتضی سلیمی افزود: افزایش آمادگی توان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای ارایه مطلوبتر و سریعتر عملیات پاسخگویی به در راه ماندگان و آسیب دیدگان ناشی از تصادف جاده ای و اسکان اضطرای آسیب دیدگان، ایجاد اطمینان خاطر و آرامش فکری مسافران در طول مسیرهای مسافرتی با رویت نیروهای امداد، معرفی هر چه بهتر خدمات بشر دوستانه و داوطلبانه و نمایش توان بالای خدمات امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از مهمترین اهداف اجرای طرح نوروزی این جمعیت است.

وی بیان کرد: استفاده از فناوری های نوین در کمک به سفری ایمن و سالم، کاهش تلفات ناشی از حوادث، ترویج فرهنگ پیشگیری از طریق ارتقاء سطح آگاهی های عمومی مردم در امر حوادث و سوانح و معرفی قابلیت ها و ظرفیت های سازمان در ارایه خدمات امدادی بشر دوستانه در سطح ملی و بین المللی از دیگر اهداف این جمعیت در اجرای طرح نوروزی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی بیان کرد: جمعیت هلال احمر از طریق خط امدادی 112 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و خدمات رسانی در سوانح و حوادث به مسافران نوروزی است.

سلیمی اظهار کرد: میانگین زمان اطلاع رسانی حوادث جاده ای از زمان وقوع حادثه تا اطلاع جمعیت در این استان پنج دقیقه و 44 ثانیه و میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده ای از اطلاع به جمعیت تا حضور در صحنه، 9 دقیقه و 11 ثانیه است.

وی گفت: کاهش مدت زمان حضور نیروهای امدادی در صحنه حوادث یکی از برنامه های مهم و اولویت دار است.

طرح نوروزی جمعیت هلال احمر استان مرکزی از 25 اسفندماه سال گذشته در 10 پایگاه امداد و نجات ثابت، هشت پایگاه سیار، دو پایگاه موقت، 10 پایگاه پشتیبانی مستقر در شعب اراک، ساوه، غرق آباد، محلات، خمین، دلیجان، آشتیان، شازند و تفرش آغاز شده و تا 17 فروردین ماه جاری ادامه دارد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:5 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:


حجت الاسلام شفیعی پورحسینی با اشاره به جایگاه علمی مساجد در طول ادوار مختلف اسلامی، اظهار کرد: امروز باید مسجد را تبدیل به یکی از محورهای اصلی علم آموزی و معرفت شناسی کنیم و برای احیای سیره ای که در گذشته در مساجد جریان داشت، بکوشیم.

حجت الاسلام «شفیعی پورحسینی»، عضو هیات علمی دانشگاه «تفرش» در گفت وگو با خبرنگار سرویس مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش و جایگاه مسجد در صدر اسلام، اظهار کرد: اولین پایگاهی که پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) در شهر مدینه ایجاد کرد مسجد است. این اقدام نشان دهنده روح بلند آن حضرت در مواجهه با جامعه است، حضرت دارالحکومه را در مسجد قرار دادند و مسایل عبادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن زمان در مسجد نظام یافت و مقر مهمترین تصمیمات شد.

وی ادامه داد: در مسجد شخصیت ها، افراد، اقشار و نژادهای مختلفی حضور می یابند، این حضور به تنهایی تاثیر بزرگی در روح و روان انسان دارد، در صورتی که وقتی در یک مکان همه افراد امکان حضور ندارند و یا نگاه متصدی به گونه ای است که افراد را درجه بندی کرده و بر همان اساس اجازه ورود می دهد تاثیرات منفی زیاد می شود اما این نگاه در مسجد به عنوان خانه خدا هرگز وجود ندارد و خداوند این نهاد را تاسیس کرد که همه افراد با همه شاخص ها بتوانند در کنار یکدیگر حضور یابند و در امور مختلف در حوزه مباحث دینی اظهار نظر کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه «تفرش» با بیان اینکه در تاریخ تمدن اسلامی تمام کارشناسان علوم عقلی و نقلی هر ساختمان علمی که درست می کردند یا در کنار مسجد بود یا مسجد در کنارش بود، تصریح کرد: تقریبا بعد از حتی دوره قاجاریه نیز این جریان به صورت پررنگی وجود دارد اما بعد از ورود پهلوی به ایران و با بحث تاسیس دانشگاه این جریان یعنی پیوند مسجد و علم از یکدیگر فاصله گرفت.

این تاریخ پژوه ادامه داد: این در حالی است که در اولین آیاتی که به پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) نازل شد اشاره به علم و آگاهی داشت و این امر حکایت از اهمیت علم و دانش در شاکله دین اسلام دارد، اما می بینیم که چگونه در برخی ادوار ممالک اسلامی از این رویکرد فاصله گرفتند و یا نگاه و نگرش علمی در میان آنان کمرنگ شد.

حجت الاسلام «شفیعی پورحسینی»، تصریح کرد:  این رویکرد در حالی بود که اولین آیاتی که به پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) نازل شد  تاکیدات مهمی نسبت به بحث علم دارد؛ اما این جایگاه در سطح مساجد یعنی علم آموزی در برخی ادوار کمرنگ شد و یک جریان خزنده به تدریج علم آموزی را از مساجد دور کرد.

این محقق تصریح کرد: امروز اما باید تلاش کنیم تا مسجد را به عنوان یکی از اصلی ترین محورهای علمی در جامعه تثبیت کنیم، هرچند که این رویکرد بعد از انقلاب اسلامی به شکل چشمگیری افزایش داشت اما همچنان نیاز به کار دارد به گونه ای که این نگاه به شکلی منسجم نظام یابد نه اینکه در دانشگاه نمازخانه درست کنیم و بعد بگوییم نهاد دینی علمی داریم و صرفا به این مساله اکتفا کنیم.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: حوادث رانندگی عصر چهارشنبه در راه های استان یک کشته و 18 مجروح برجای گذاشت.

 

محمدجواد باقری در گفت و گو با ایرنا افزود: در اولین حادثه بر اثر واژگونی یک دستگاه پراید در اتوبان قم - تهران دختر بچه ای دو ساله در دم جان باخت و هفت نفر مجروح شدند.

وی ادامه داد: به دلیل وخیم بودن حال مجروحان، یک فروند بالگرد در کوتاهترین زمان آنان را به مراکز درمانی قم منتقل کرد.

وی گفت: در دومین حادثه عصر امروز برخورد پژو و پیکان در جاده قم - تفرش پنج مجروح بر جای گذاشت که توسط دو دستگاه آمبولانس به یکی از بیمارستانهای قم انتقال یافتند.

باقری اضافه کرد: در سومین حادثه برخورد اتوبوس با یک دستگاه خودروی پژو در کمربندی امام علی (ع) قم شش نفر مجروح شدند که با چهار دستگاه آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

از ابتدای طرح نوروزی اورژانس قم تاکنون، چهار نفر کشته و 164 نفر در تصادفات راه های این استان مجروح شده اند.

طرح امداد نوروزی اورژانس قم از 27 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا 15 فرودین ماه جاری ادامه خواهد داشت؛ این طرح با فعالیت 18 پایگاه جاده ای و 19 پایگاه شهری و با به کارگیری 310 پرسنل عملیاتی، 53 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس اجرایی شده است

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:29 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم از امدادرسانی 22 مسافر نوروزی در برف و کولاک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، محمد رضا بهرامی با اشاره به تذکرات هواشناسی مبنی بر نامساعد بودن شرایط جوی و بارش باران و برف در برخی مناطق، اظهار کرد: روز گذشته جمعی از شهروندان به دلیل برف و کولاک شدید و مسدود شدن محور تفرش به قم دچار مشکل شدند که با هماهنگی صورت گرفته با امداد و نجات استان مرکزی دو خودروی نجات به همراه غذای اضطراری برای امداد رسانی به حادثه دیدگان به منطقه اعزام شد.

وی ادامه داد: در این عملیات امدادگران جمعیت هلال احمر استان قم توانستند آنها را از برف و کولاک نجات دهند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به فعالیت 16پست ثابت و سیار امدادی در جاده‌های استان در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: در سومین روز از سال جدید 120 نفر از مسافران نوروزی با مراجعه به پایگاه‌های امداد و نجات مستقر در استان از خدمات این واحد بهره مند شدند

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:7 | نویسنده : میثم اله وردی |