بیشتر کارهای واگذار شده در اختیار شبه‌دولتی‌هاست

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

اخوان درباره وضعیت مسکن در شهر تهران گفت: بحث کردن درباره مسکن در شهر تهران، موضوع پیچیده ای است. نمی‌توان بحث مسکن در تهران را با طرح مسکن مهر حل کرد.

دکتر بهمن اخوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار «تابناک» اظهار داشت: هنگامی می‌توان موضوع مسکن را در کشور برطرف کرد که از شهرستان‌های کوچک‌تر شروع کرد. نیاز نیست که مسکن مهر را دولت بسازد. در شهرستان‌‌‌‌ها زمین به میزان لازم هست. برای همین، می‌توان زمین‌های موجود را با مشارکت مردم ساخت. نیاز نیست که دولت مستقیم وارد عمل شود و می‌توان این موضوع را به بخش خصوصی واگذار کرد. این طرح در شهرستان فراهان انجام شده و به خوبی جواب داده است.

وی افزود: اما تهران را باید کوچک کرد. تاکنون در مورد تهران کار کارشناسی انجام نشده است؛ چه در مورد مسکن و چه در مورد ترافیک یا اب و هوا. هر دولتی که روی کار آمده است به فکر مسائل روزمره بوده، نه به فکر فردای این شهر. نمونه آن در مورد مترو. چرا باید این همه درگیری و بحث باشد، در حالی که باید همه تلاش می‌کردند تا مشکلات آن برطرف شود.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد: در مورد مسکن می‌توانستیم بسیاری از دستگاه‌های دولتی را به بیرون از تهران ببریم. می‌توانستیم دانشگاه‌ها را به شهرهای دیگر منتقل کنیم.

نماينده مردم تفرش، آشتيان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: روز به روز به جمعیت تهران افزوده می‌شود و نیاز به کار بیشتر می‌شود. آیا تاکنون توانسته ایم برای برطرف کردن مشکلات گام اساسی برداریم؟ باید برنامه ریزی کلان انجام شود. آقایان بگویند درباره مسکن، جوانان و دیگر مسائل چه راهکارهایی ارائه کرده اند و تا چه اندازه این راهکارها عملیاتی و اجرایی شده است؟ تهران به یک پارکینگ بزرگ تبدیل شده؛ اما راهکاری برای رفع این مشکل اندیشیده نشده است. مشکلات باید با تدبیر و کارشناسی برطرف شود.

اخوان درباره افزایش قیمت ارز و تأثیر آن بر بازار مسکن گفت: یکسری از مشکلات به دلیل تحریم‌هاست و نباید واقعیت‌ها را نادیده گرفت. رهبر معظم انقلاب سال گذشته را سال جهاد اقتصادی نامیدند و از تولید ثروت سخن گفتند. امسال را نیز سال حمایت از تولید ملی دانستند، در کشوری مانند لبنان که درگیر جنگ و مسائل بسیار حادتر نسبت به کشور ماست، زندگی به طور عادی در جریان است و کارهای اقتصادی و تجارت آنها در سراسر جهان روالی منطقی دارد و این به دلیل، فعال بودن بخش خصوصی در این کشور است، اما تا زمانی که در کشور ما بخش دولتی بر تمامی عرصه‌های اقتصادی را در دست داشته باشد، نباید انتظار معجزه داشت.

وی افزود: یکی از دلایل ایجاد اوضاع کنونی در کشور، ناموفق بودن دولت در همکاری با بخش خصوصی است. اصل 44 قانون اساسی رعایت نشده و بیشتر کارهای واگذار شده در اختیار شبه دولتی‌ها قرار گرفته است.

اخوان تأکید کرد: دولت باید ناظر باشد و مدیریت کند. دولت نباید دخالت کند. دولت باید مالیات و عوارض خود را بگیرد و خط دهی کند، نه اینکه مستقیم در بازار دخالت و سرمایه گذاری کند. دولت هم می‌خواهد سرمایه‌گذار باشد و هم ناظر. هم می‌خواهد سود ببرد و هم مالیات بگیرد. دولتی که بخواهد با این سیستم کار کند، موفق نخواهد بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 14:45 | نویسنده : میثم اله وردی |