بیماری تب كریمه كنگو در استان مركزی مهار شد

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

مسوول واحد مبارزه با بیماریهای واگیر مركز بهداشت استان مركزی گفت: بیماری تب كریمه كنگو در این استان مهار شده و مورد جدیدی از این بیماری گزارش نشده است.

دكتر منصوری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: شیوع بیماری تب كریمه كنگو در سال جاری با گزارش مواردی از ابتلا در استان خراسان در كشور آغاز شد كه در استان مركزی نیز یك مورد مثبت از این بیماری ثبت شد.

وی گفت : گزارش ثبتی تب كریمه كنگودر استان مركزی امسال متعلق به پسر بچه ای دریكی از روستاهای خمین بود كه جان خود را از دست داد.

مسوول واحد مبارزه با بیماریهای واگیر مركز بهداشت استان مركزی افزود : با تشكیل كمیته ویژه ای، اقدامات پیشگیرانه و آمادگی های لازم در مراكز درمانی استان مركزی انجام شد و تمامی پرسنل درمانی علاوه بر آموزش به تجهیزات پیشگیری مجهز شدند.

دكتر منصوری گفت : در مجموع امسال هشت مورد مشكوك از بیماری تب كریمه كنگو در استان مركزی گزارش شد كه تنها یك مورد آن مثبت بود.

وی افزود : سه مورد از بیماران مشكوك گزارش شده مربوط به شهرستان ساوه، یك مورد آشتیان، یك مورد تفرش، یك مورد زرندیه و یك مورد در اراك بوده است.

مسوول واحد مبارزه با بیماریهای واگیر مركز بهداشت استان مركزی گفت : پنج مورد از گزارش های مشكوك تب كریمه كنگو استان مرد و سه مورد جنسیت زن داشتند.

دكتر منصوری، اطلاع رسانی مناسب به مردم، آموزش های به موقع و برنامه های مراقبتی و پیشگیری به هنگام را رمز موفقیت استان در كنترل موارد این بیماری كشنده عنوان كرد.

تب كریمه كنگو یك بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده‌ است كه ازطریق گزش كنه و یا تماس با خون، ترشحات،لاشه دام و یاانسان آلوده منتقل می‌شود./س



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 13:49 | نویسنده : میثم اله وردی |