269 اثر به دبیرخانه جشنواره حکیم نظامی درتفرش ارسال شد

پایگاه خبری تفرش:

دبیر جشنواره فرهنگی و هنری حکیم نظامی از ارسال 269 اثر به دبیرخانه این جشنواره در تفرش خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش  ˈرضا تفرشیˈ روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: استقبال از رشته های صنایع دستی، تجسمی، تعزیه،ادبی، موسیقی خوب بوده ولی در برخی از رشته ها مانند خوشنویسی و تئاتر استقبال نشده است .

وی، با بیان این که هشتم بهمن آخرین مهلت ارسال آثار به دبیر خانه جشنواره فرهنگی و هنری حکیم نظامی بود، افزود: این جشنواره به هنرمندان تفرشی اختصاص دارد و هر هنرمند می تواند تا هفت اثرارسال نماید.

وی گفت: تکنیک، موضوع و ابعاد آثار ارسالی آزاد است و هر هنرمند می تواند در همه رشته ها شرکت کند و آثار یک هفته پس از اتمام جشنواره به هنرمندان عودت داده می شود .

دبیر جشنواره فرهنگی و هنری حکیم نظامی اضافه کرد:20 نفر از هنرمندان پیشکسوت و صاحب نظران و اساتید که اثری به این جشنواره ارسال نکرده باشند، داوری این جشنواره را به عهده خواهند گرفت.

تفرشی اظهار کرد: تاکنون اقدامات اولیه شامل چاپ بنر و پوستر ،تبلیغات در سطح شهر و نشستهای هماهنگی و جمع آوری آثار هنرمندان انجام شده است .

نخستین جشنواره فرهنگی و هنری حکیم نظامی از 12 تا 22 بهمن ماه سال جاری به همت انجمن هنرهای تجسمی اداره ارشاد اسلامی تفرش در رشته های طراحی، نگارکری، خوشنویسی، تذهیب، گرافیک، عکاسی، مجسمه سازی، موسیقی، تعزیه، تئاتر، شعر و داستان و صنایع دستی برگزار می شود.

حکیم ابومحمد الیاس بن زکی بن موید ملقب به نظامی گنجوی شاعر نامدار ایران زمین به روایتی در سال 535 در روستای «تاد» تفرش متولد شده و عده ای نیز بر این باورند که وی زاده شهر گنجه از آران بالای رود ارس است.

نظامی از بزرگترین شاعران ایران زمین است که به گفته پارسی شناسان بعد از فردوسی قراردارد.

مخزن الاسرار، منظومه لیلی و مجنون، هفت پیکر و اسکندر نامه از دیگر شاهکار های او است.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 8:51 | نویسنده : میثم اله وردی |