خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ قوّنی فیهِ على إقامَةِ أمْرِکَ  واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِکَ

وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُکْرَکَ بِکَرَمِکَ و احْفَظنی فیهِ بِحِفظْکَ وسِتْرِکَ

یا أبْصَرَ النّاظرین.

 

به نام خداوند بخشنده مهربان

خدایا نیرومندم نما در این روز عزیز به فرمانبرداری ات و بچشان در آن شیرینى یادت را

و مهیا کن مرا در آنروز براى انجام سپاس‌گزاریت به کـرم خودت نگهدار مرا در این روز به نگاه‌داریت و پرده‌پوشى خودت

اى بیناترین بینایان.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:36 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

بسم الله الرحمن الرحيم

 

 

 

 

اللهمّ ارْزُقني فيهِ الذّهْنَ و التّنَبيهَ و با عِدْني فيهِ من السّفاهة و التّمْويهِ و اجْعَل لي نصيباً مِنْ كلّ خَيْرٍ تُنَزّلُ فيهِ بِجودِكَ يا أجْوَدَ الأجْوَدينَ

 



 

 

 

 

خدايا روزى كن مرا در آنروز هوش و خودآگاهى را و دور بدار در آن روز از نادانى و گمراهى و قرار بده مرا بهره و فايده از هر چيزى كه فرود آوردى در آن به بخشش خودت، اى بخشنده‌ترين بخشندگان

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:16 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری مهر: مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی و نجومی قم با اشاره به انجام اقدامات لازم برای رؤیت هلال ماه مبارک رمضان گفت: هلال ماه رمضان پنج شنبه در ایران قابل رؤیت نیست.

محمد صالح نجف در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بر اساس پیش بینی و محاسبات صورت گرفته هلال ماه مبارک رمضان در روز پنج شنبه در هیچ نقطه ای از کشور ایران قابل رؤیت نخواهد بود.

شنبه روز اول ماه مبارک رمضان

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی و نجومی که وابسته به دفتر آیت الله العظمی سیستانی است، ادامه داد: با توجه به این موضوع که هلال ماه مبارک رمضان غروب جمعه در ایران قابل رؤیت است، شنبه اول ماه مبارک رمضان خواهد بود.

وی با اشاره به تشکیل چهار گروه در مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی و نجومی عنوان کرد: از این تعداد 2 گروه در قم، یک گروه در بین ارتفاعات قم و تفرش و یک گروه نیز در اطراف زرند کرمان مستقر هستند که احتمال دارد تعداد گروه‌ها افزایش داشته باشد.

نجف با اشاره به اینکه از سوی دفتر مقام معظم رهبری 170 گروه جهت رؤیت هلال ماه به اقصی نقاط کشور اعزام شده‌اند، عنوان کرد: برخی از این گروه‌ها با گروه‌هایی که از سوی مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی و نجومی تشکیل شده‌اند همکاری دارند.
 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:38 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان مركزی گفت: چهار هزار و 640 نفر در راستای اجرای طرح تربیت حافظان قرآن كریم، در این استان آموزش های لازم را فرا می گیرند.

حجت الاسلام ساجدی فر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراك افزود: 26 بقعه متبركه در شهرستان های ساوه، آشتیان، دلیجان، اراك، خمین ، محلات، شازند، زرندیه، تفرش و خنداب از ابتدای ماه مبارك رمضان تا اسفند ماه سال جاری مجری این طرح هستند.

وی گفت :این تعداد در سه گروه هدف نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان شامل 7 تا 12 سال، 13 تا 18 سال و 19 سال به بالا به ترتیب جزء 30، جزء اول و 30 و جزء اول و دوم و 30 جزء قرآن كریم را حفظ می كنند.

مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان مركزی افزود : این طرح در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون قرآن آموز در كشور اجرا می شود.

ساجدی فر گفت :علاقمندان می توانند به منظور ثبت نام در این دوره ها به واحد فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان و شهرستان ها مراجعه كنند.

وی افزود : مشخصات شركت كنندگان در سامانه موقوفات و بقاع متبركه ثبت و به صورت روزانه رصد می شود./ع

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:15 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم از اول ماه مبارک رمضان در استان کلید می‌خورد.

خبرگزاری فارس: طرح ملی نهضت حفظ قرآن در استان مرکزی کلید می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام عیسی ساجدی‌فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اراک اظهار داشت: به منظور تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور و در راستای افزایش انس هر چه بیشتر مردم با قرآن کریم طرح ملی حفظ قرآن از اول ماه مبارک رمضان در استان آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه کشور موظف به تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم ظرف مدت چهار سال است که استان مرکزی نیز سهم قابل توجهی از تربیت این حافظان را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: برای اجرایی شدن این طرح قرارگاه فرهنگی و ستاد اجرایی طرح در اداره اوقاف و امور خیریه استان راه‌اندازی و تشکیل شده است.

وی خاطر نشان ساخت: سهمیه استان مرکزی در امر تربیت حافظین قرآن 4 هزار و 460 نفر است که بین شهرستان‌های مختلف استان توزیع شده است.

ساجدی‌فر گفت: ثبت‌نام از علاقمندان به مشارکت در این طرح از 21 تیر ماه در سراسر کشور آغاز می‌شود که در استان مرکزی نیز ثبت‌نام از متقاضیان سه گروه هدف انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نونهالان 7 تا 12 سال، نوجوانان 12 تا 18 سال و جوانان 19 سال به بالا گروه هدف این طرح را شامل می‌شوند بیان داشت: گروه اول سوره‌های کوچک قرآن، گروه دوم جزء اول و آخر قرآن و گروه سوم جزء اول و دوم و آخر قرآن کریم را در سال جاری حفظ می‌کنند.

به گفته وی این افراد ظرف مدت چهار سال حافظ کل قرآن کریم می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به آغاز فعالیت ستاد حفظ قرآن در استان بیان داشت: ریاست این ستاد به عهده مدیر کل و دبیری ستاد به عهده معاون فرهنگی اداره اوقاف است، ضمن اینکه یک کارشناس قرآن، یک بازرس و یک نفر به عنوان روابط عمومی در این ستاد عضویت دارند.

ساجدی‌فرد پیرامون سهمیه هر شهرستان در تربیت حافظ قرآن گفت: از مجموع 4 هزار و 460 نفر بالغ بر 250 نفر سهم آشتیان، 400 نفر سهم دلیجان، یک هزار نفر اراک، 450 نفر خمین، 650 نفر محلات، 350 نفر شازند، 190 نفر زرندیه، 250 نفر تفرش، 200 نفر خنداب و 800 نفر سهم شهرستان ساوه است.

به گفته وی این طرح در سطح 40 بقعه از بقاع متبرکه استان و با همکاری مؤسسات قرآنی، جامعة‌القران و خانه‌های قرآنی اجرا می‌شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:5 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری سلسله‌ جشن‌های مهدویت در 40 بقعه از بقاع متبرکه استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: سلسله‌ جشن‌های مهدویت در استان مرکزی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر حسینی‌اراکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت:  همزمان با دهه مهدویت جشن‌های بزرگ مهدویت با حضور قشرهای مختلف مردم در 40 بقعه از بقاع متبرکه برگزار می‌شود که در 10 بقعه شاخص به صورت ویژه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این ایام طرح اعزام مبلغ با هدف بیان فرهنگ مهدویت و انتظار به بقاع متبرکه نیز اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به تقارن برنامه‌های دهه مهدویت با ایام اوقات فراغت گفت: برنامه‌های مهدویت در 38 مرکز اجرا کننده طرح نشاط معنوی به اجرا در می‌آیند که در این برنامه‌ها از 18 مبلغ و 12 دانشجوی رشته قرآن و معارف استفاده خواهد شد.

حسینی‌اراکی گفت: جشن‌های انتظار در امامزادگان عبدالله و آمنه خاتون و امامزاده محمد عابد اراک، امامزاده سیاوشان، سیداسحاق و یل‌آباد ساوه، امامزاده ریحان و ابوطالب خمین، امامزاده زبیده خاتون، امامزادگان معصوم و قتله‌گاه سلطان‌علی دلیجان، امامزاده مسعود و ابراهیم نودر، امامزاده 72 تن ساروق، امامزاده محمد فم تفرش و دیگر امامزاده‌های شاخص استان به صورت ویژه برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری اردوهای سیاحتی، آموزش قرآن، برگزاری دوره‌های آموزشی روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم  و... را از برنامه‌های این اداره در ایام اوقات فراغت عنوان کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:25 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی از برگزاری جشن دیدار با پدران آسمانی در شهرهای مختلف استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: جشن دیدار با پدران آسمانی در استان مرکزی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن هنرمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: جشن دیدار با پدران آسمانی 18 خردادماه در شهرهای اراک، شازند، خمین و خنداب برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به تقارن ولادت امام علی(ع) با مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) جشن دیدار با پدران آسمانی از 11 تا 18 خردادماه در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود که تاکنون در شهرهای کمیجان، آشتیان، ساوه و تفرش برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی مهمترین هدف برگزاری این جشن را اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و تاکید کرد: ایجاد زمینه‌های مناسب برای بهبود و ارتقای ارتباط بین فرزندان شاهد، ارتقای جایگاه و نقش فرزندان شاهد در جامعه و ایجاد همکاری فرزندان شاهد در مباحث جامعه از دیگر اهداف برگزاری این جشن است.

هنرمند با بیان اینکه توجه خاص به فرزندان شاهد سرمایه‌گذاری برای انقلاب است بیان داشت: فرزندان شهدا همچون شهدا سرمایه‌های ارزشمندی هستند که باید قدر این سرمایه‌ها را دانست.

وی با بیان اینکه این جشن با محوریت فرزندان شهدا برگزار می‌شود ادامه داد: سخنرانی، قرائت مقاله، مولودی‌خوانی، اجرای سرود، تواشیح، موسیقی سنتی، مرشدخوانی، برگزاری مسابقه نقاشی، مدیحه‌سرایی، گلباران قبور مطهر شهدا، قرائت زیارت عاشورا، برپایی نمایشگاه، اهداء لوح و تجلیل از فرزندان موفق شهدا از برنامه‌های جشن دیدار با پدران آسمانی است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری مهر: همزمان با فرا رسیدن سوم جمادی الثانی سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) ،استان مرکزی در ماتم از دست دادن یاس کبود پیامبر اسلام(ص) به سوگ نشست.

به گزارش خبرنگار مهر، شیفتگان و دوستداران یگانه دردانه عالم هستی حضرت زهرا (س) دیشب و امروز با حضور در تکایا و مساجد به برپایی آیین های سوگواری و عزاداری پرداختند و عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

در این مراسم مذهبی، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مداحی و عزاداری پرداختند و عزاداران نیز در غم از دست رفتن ریحانه رسول بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.
 
همچنین ارادتمندان و سوگواران حضرت زهرا (س) در قالب دسته جات سینه زنی با حضور در خیابانها به عزاداری پرداختند.
 
 سخنرانان و وعاظ نیز در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و در آیین عزاداری یاس کبود پیامبر در مساجد و حسینیه ها بر پا شده بود، پیرامون فضایل اخلاقی، سیره عملی ، مناقب و مصایب آن حضرت سخنانی ایراد کردند.

همچنین مراسم سومین سوگواره یاس نبوی  در10 بقعه متبرکه امامزادگان بی بی فاطمه صغری سیاوشان، محمد عابد میقان، سهل بن علی آستانه، ابوطالب و ریحان خمین، یحی و فضل محلات، زبیده خاتون دلیجان، سید اسحاق ساوه، محمد فم تفرش، ابراهیم نوده خنداب و به طور ویژه در امامزادگان عبدالله (ع)، آمنه خاتون (س) شهر اراک از ساعت 10صبح الی 13 برگزار شد.
 
 این برنامه در مرکز استان با حرکت دسته عزاداران فاطمی به سمت امامزادگان عبدالله (ع)، آمنه خاتون (س)شروع شد وبا حضور هیات های مذهبی و دستجات عزاداری ، امت عزادار، روحانیون و مسئولین استان و با مراسم سخنرانی ، قرائت قرآن توسط قاریان برجسته، بیان خطبه حضرت زهرا توسط خطبا و سخنرانان، قرائت زیارتنامه فدکیه، اقامه نماز و اطعام عزاداران ادامه داشت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

اراک - خبرگزاری مهر: اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در طول سال 90 بیش از 300 جلسه گفتمان دینی در سه شهر، ساوه و زرندیه، تفرش و محلات برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در طول سال 90 بیش از 300 جلسه گفتمان دینی در سه شهر، ساوه و زرندیه، تفرش و محلات برگزار کرد که بیش از 30 هزار نفر از این جلسات استفاده کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساوه و زرندیه تعداد جلسات گفتمان دینی برگزار شده در این شهرستان را 114 جلسه عنوان کرد و گفت: در هر کدام از  این جلسات بیش از 10هزار نفر حضور داشتند و از محتوای جلسات استفاده کردند.

حجت الاسلام حسن صلاحی افزود: مهدویت، عفاف و حجاب، بیداری اسلامی، بصیرت دینی، آموزش خانواده و ولایت فقیه از موضوعات این جلسات بود.

سرپرست تبلیغات اسلامی تفرش نیز تعداد گفتمان های دینی برگزار شده در مدارس، دانشگاهها، و مساجد این شهرستان را بیش از 90 گفتمان اعلام و اضافه کرد: در این جلسات بیش از هشت هزار نفر حضور داشتند و با عمق مباحث دینی آشنا شدند.

حجت الاسلام میثم فیروزجایی قیام سیدالشهدا (ع)، انقلاب اسلامی، شخصیت امام راحل (ره)، جایگاه زن در اسلام، دوستی و رفاقت، جوان و فرهنگ تشیع، مدیریت زمان و بصیرت دینی را از موضوعات این جلسات دانست.

کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان محلات هم با اشاره به اینکه بیش از 90 جلسه گفتمان دینی در محلات برگزار شده، گفت: در این جلسات حدود 10 هزار نفر دانش آموز، دانشجو و جوانان حضور داشتند و ضمن استفاده از جلسات سوالات دینی در حوزه های مختلف را مطرح کرده و پاسخ دریافت کردند.

سعیدرضا ابراهیمی ایمان واعتقاد به خداوند کریم مهمترین علل ایستادگی دربرابر نظام سلطه جهانی دانست و گفت: دشمن در پی ترفندهای خود در تلاش برای سوء استفاده از سوالات بی پاسخ مانده جوانان است که هدف از برگزاری گفتمان های دینی پاسخ به سوال جوانان و جلوگیری از هجمه دشمنان است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

به گزارش مشرق به نقل از مهر ، مراسم قرعه کشی حدود 6 میلیون و 600 هزار نفر از متقاضیانی که در دور جدید سفر به عمره در بانکهای ملی و ملت سپرده گذاری کرده بودند در 28 دیماه انجام و روز شنبه 15 بهمن ماه اولویت های این افراد نیز از سوی بانکهای عامل ملی و ملت اعلام شد.

اعلام نتایج قرعه کشی به روشهای گوناگون مانند مراجعه به شعب مختلف ، سایت و پیامک امکان پذیر بوده است که البته در روز اول اعلام اولویتها بدلیل حجم بالای مراجعه کنندگان امکان ورود به سایت برای متقاضیان وجود نداشت و این مسئله آنها را با مشکل مواجه کرده بود که پس از یک روز تقریبا مشکل برطرف شد.

اولویت متقاضیان بدون زمان اعزام به آنها اعلام شده است و در حال حاضر هیچیک از آنان نمی دانند که چه زمانی به عمره مفرده مشرف می شوند.

این موضوع یکی از عمده مشکلاتی است که سپرده گذاران با آن مواجه شده اند بطوریکه یکی از متقاضیان به خبرنگار مهر در این خصوص گفت: پس از چند روز بلاتکلیفی سرانجام اولویتهای عمره مشخص شد اما باز هم با عدم اعلام زمان اعزام دچار سردرگمی شده ایم بطور مثال سال اعزام اولویت 537 چه زمانی است.

ف.ط افزود: سازمان حج باید درمورد اعزام زائران اطلاع رسانی دقیق و درستی داشته باشد، شفاف سازی کند و تکلیف مردم را روشن کند که هر اولویت چه زمانی اعزام می شود تا براساس آن برنامه ریزی کند و یا اینکه سپرده خود را از بانک پس گیرد.

اما در همین رابطه رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد زمان اعزام سپرده گذاران گفت: عنوان شده بود که اعزام زائران جدید عمره از سال 93 باشد اما با توجه به افزایش ظرفیت اعزام و همچنین بدلیل اینکه برخی از متقاضیان ثبت نام نکرده اند به احتمال زیاد اعزام  بخشی از زائران عمره زودتر از موعد مقرریعنی از سال 92  آغاز خواهد شد .

علی لیالی با اشاره به اینکه هر اولویت شامل 22 هزار نفر می شود ، افزود:  با توجه به روند افزایشی 100 هزار نفری زائران عمره ، امیدواریم طی سه سال آینده بتوانیم سه میلیون زائر به سرزمین وحی اعزام کنیم.

برهمین اساس چنانچه سالانه بتوانیم 900 هزار نفر به عمره اعزام کنیم بنابراین 6 میلیون و 600هزار سپرده گذاری که تعیین اولویت شده اند طی 7 سال اعزام خواهند شد یعنی اعزامها از سال 92 آغاز و تا سال 1399 ادامه دارد.

البته لیالی عنوان کرد که بدلیل اینکه نمی دانیم سالهای آینده ظرفیت اعزام چقدر خواهد بود نمی توان زمان مشخصی برای اعزام های زائران در نظر گرفت به همین دلیل است که زمان دقیقی برای اولویتها اعلام نشده است.

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، ما تمامی متقاضیان و سپرده گذاران را در قرعه کشی شرکت داده ایم اما این اختیار هم داده شده است که هر فردی که بخواهد می تواند سپرده خود را از بانک باز پس گیرد .

در مجموع با توجه به اینکه هر اولویت 22 هزار نفر را شامل می شوند بنابران با یک حساب سرانگشتی می توان دریافت که هر 100 اولویت شامل 2 میلیون و 200 هزار نفر می شود و هر 40 تا 50 اولویت در یک سال اعزام خواهند شد که اعزامها نیز از سال 92 آغاز می شود.

اعزام افراد دارای اولویت 300 تا 320 در سال 92 ، اولویت 320 تا 360 در سال 93، اولویت 360 تا 400 در سال 94، اولویت 400 تا 440 در سال 95، اولویت 440 تا 480 در سال 96 ، اولویت 480 تا 520 در سال 97، اولویت 520 تا 560 در سال 98  خواهد بود و در نهایت در سال 99 نیز افراد دارای اولویت 560 تا 600 اعزام می شوند.

البته اعزام زائران بر اساس این سالها در شرایطی است که افزایش اعزامها ادامه داشته باشد زیرا در صورت کاهش اعزامها به تعداد سالهای انتظار افزوده می شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد